Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed Aleyhisselam'ın yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bidattir.Her bidat sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir (Muslim no: 867)

Duâ

Duâ

Daru's-Sunne Neşidler

11 Ocak 2016 Pazartesi

Kıyas Dininin Bir Bâtılı Daha: “Kadın damadının karşısında ziynet yerlerini açabilir mi?”

Kur'an ve sahih sünnetten ibaret vahye gözlerini ve kulaklarını tıkayıp mezhepleri ve re’yleri din edinen sapıkların kıyas yoluyla bulaştıkları bir bâtıl daha dikkatimi çekti.
Soruda: “Bir kadın damadının yanında başı açık durabilir mi?” deniliyor, Hanefilik dinine mensup Osman Ünlü adlı kişi de şöyle cevap veriyor: “Durabilir. Çünkü ebedî mahremidir(!)”
Bunun benzeri bir fetvayı da Kur'ân ve sünnet inkarcısı olmalarına rağmen kendilerini Kur'ân taraftarı gibi göstermeye çalışan Abdülaziz Bayındır yönetimindeki Süleymaniye Vakfı sitesinde gördüm. Daha da ilginci, Kur’ân’a aykırı olan bu fetvalarında Nur suresi 31. Ayetini delil getirmeleridir. Delil getirdikleri ayet, verdikleri fetvayı yalanlamaktadır!
Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:
وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Mü'min kadınlara da söyle: Onlar da gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar. Kendiliğinden görünenler dışında ziynetlerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üzerine indirsinler ve kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kardeşlerinden, kardeşlerinin oğullarından, kızkardeşlerinin oğullarından, mü'min kadınlarından, elleri altındaki cariyelerinden, kadına ihtiyacı olmayan iktidarsız erkeklerden, tabileri olan hizmetçilerden ve kadınların avret yerlerini henüz bilmeyen çocuklardan başkasına ziynetlerini göstermesinler. Ziynetlerinden gizledikleri şeylerin görünmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah'a tövbe edin de kurtuluşa eresiniz.” (Nur 31)
“Allah Azze ve Celle Nisa suresi 23 ayetinde de nikâhı haram kılınanları açıklayarak şöyle buyurmuştur:
حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهَاتُكُمْ وَبَنَاتُكُمْ وَأَخَوَاتُكُمْ وَعَمَّاتُكُمْ وَخَالَاتُكُمْ وَبَنَاتُ الْأَخِ وَبَنَاتُ الْأُخْتِ وَأُمَّهَاتُكُمُ اللَّاتِي أَرْضَعْنَكُمْ وَأَخَوَاتُكُمْ مِنَ الرَّضَاعَةِ وَأُمَّهَاتُ نِسَائِكُمْ وَرَبَائِبُكُمُ اللَّاتِي فِي حُجُورِكُمْ مِنْ نِسَائِكُمُ اللَّاتِي دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَإِنْ لَمْ تَكُونُوا دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ وَحَلَائِلُ أَبْنَائِكُمُ الَّذِينَ مِنْ أَصْلَابِكُمْ وَأَنْ تَجْمَعُوا بَيْنَ الْأُخْتَيْنِ
Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren (süt)analarınız, sütkardeşleriniz, karılarınızın anaları, kendileriyle zifafa girdiğiniz karılarınızdan olup yanınızda büyüttüğünüz üvey kızlarınız - eğer analarıyla zifafa girmemiş iseniz (üvey kızlarınızla evlenmenizde) bir beis yoktur - kendi sulbünüzden gelen oğullarınızın eşleri ile (evlenmeniz) ve iki kız kardeşi (nikâhınız altında) birleştirmeniz size haram kılınmıştır.” (Nisa 23)
Nisa suresi 23. Ayetinde geçen: “Karılarınızın anaları” ifadesi ile damada kayınvalidesinin nikâhının haram olduğu açıklanmıştır. Fakat kadının ziynet yerlerini göstermesini yasaklayan Nur suresi 31. Ayetinde; kadın için damadı istisna edilenler arasında zikredilmemektedir! Yine kadının amca ve dayısının da istisna edilmediğini daha önceki bir yazıda açıklamıştım.
Buna göre kadın, mahremi olsa dahi damadının yanında ziynet yerleri olan; elleri, kolları, yüzü, saçları, ayakları ve boynunu gösteremez. Çünkü Nur suresi 31. Ayetinde sayılanlardan “…başkasına ziynet(yer)lerini göstermesinler” buyrulmaktadır. Sayılanlar arasında da kadının amcası, dayısı, damadı gibi mahremi olduğu diğer ayette bildirilen kimseler istisna edilmemiştir.
Buna göre kadının amcası, dayısı ve damadı karşısında ziynet yerlerini açabileceğini söyleyenler ancak hevalarıyla yaptıkları kıyas neticesinde bunu söylüyor ve Allah’ın meşru kılmadığı şeyi din koyuyorlar!
أَمْ لَهُمْ شُرَكَاءُ شَرَعُوا لَهُمْ مِنَ الدِّينِ مَا لَمْ يَأْذَنْ بِهِ اللَّهُ وَلَوْلَا كَلِمَةُ الْفَصْلِ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
Yoksa onların, Allah'ın izin vermediği şeyi kendileri için dinden bir şeriat koyan ortakları mı var? Eğer önceden verilmiş bir hüküm olmasaydı, muhakkak aralarında hükmolunurdu. Şüphesiz zâlimler için acı bir azâb vardır.” (Şura 21)

Meclislerin Keffareti

Meclislerin Keffareti
"Subhâneka'llâhumme ve bihamdik ve eşhedu en lâ ilâhe illâ ente estağfiruke ve etûbu ileyk" (Taberani 10/164, el-Elbânî Sahîhu'l-Câmi (4487)